European League against Pain EuLAP®

logo Eulap TRASPmini

European League against Pain, EuLAP®

La Lega europea contro il dolore (EULAP®) è una nuova associazione internazionale che pone al centro della sua attività e del suo interesse il paziente con dolore.

Una piattaforma per la condivisione di ricerche ed esperienze che coinvolge organizzazioni europee e nazionali di pazienti, società scientifiche europee e nazionali, organizzazioni professionali sanitarie, esponenti politici e altre organizzazioni che hanno una specifica sensibilità nel campo della gestione del dolore. L'obiettivo è quello di unire le forze e le esperienze per migliorare la gestione del dolore.
Ha sede a Zurigo ed è stata fondata da medici di varie nazioni europee, con esperienza consolidata da anni nel campo della medicina del dolore, da esperti legali e della comunicazione con il paziente.
Il prossimo evento, che vede impegnato il comitato scientifico di EuLAP® in un incontro internazionale di esperti, si svolgerà a Budapest, dal 13 al 15 ottobre 2016. L'evento è promosso dalla Fondazione Menarini Internazionale: Pain Management "The Science Behind".

Clicca qui per maggiori informazioni
Clicca qui per la registrazione gratuita all'evento

***

The European League Against Pain (EuLAP®) is an international, multi‐stakeholder platform in the field of pain advocacy. Members of EuLAP® are organizations whose focus is improving pain management, like European and National organizations representing patients, European and National scientific societies, health care professional organizations, and other organizations with an interest in the field of pain management and advocacy. EuLAP® fosters excellence in education and research in the field of pain medicine. It promotes the translation of research advances into daily care. EuLAP® fights for the recognition of the needs of people with pain diseases by the governing bodies in Europe and it’s the natural partner of European policy makers, when policies and regulatory frameworks are developed.

The next event, with the participation of EuLAP® as responsible and coordinator of the scientific committe, is an international Symposium which will be held in Budapest (October 13-15, 2016), promoted by the Menarini International Foundation: Pain Management "The Science Behind".

Click here for more info
Click here for free registration

More info about EuLAP®

EuLAP® Executive Board