logo Eulap TRASPmini
European League Against Pain (EULAP®)
www.eulap.org
Un'alleanza tra società scientifiche, associazioni di pazienti, associazioni professionali e aziende impegnate nella ricerca farmacologica e terapeutica sul dolore.

Pain Nursing Magazine
www.painnursing.it
Pain Nursing Magazine è il primo giornale di infermieristica completamente dedicato ai Pazienti con dolore ed a quelli che di loro si prendono cura – siano essi Infermieri e Medici – nella prospettiva di rispondere ad un problema sanitario, culturale, sociale ed economico che va sempre più espandendosi.

Associazione italiana per lo Studio del Dolore
L'Associazione Italiana per lo Studio del Dolore dal 1976 si occupa della malattia dolore, promuovendo la ricerca sui meccanismi fisiopatologici del dolore e sulle sindromi dolorose.
IASP Logo ridotto Internationa Association for the Study of Pain
logoSIAARTI
Società Italiana di Anestesia Analgesia Rianimazione e Terapia Intensiva

www.siaarti.it
La SIAARTI – Società Italiana di Anestesia, Analgesia, Rianimazione e Terapia Intensiva, è, per numero di iscritti e per attività, la più importante società scientifica di questa disciplina.

SIARED logo azzurro testo

Società Italiana di Anestesia, Analgesia, Rianimazione, Emergenza, Dolore
www.siared.aaroiemac.it

LogoAASDsanmarino

Associazione Sammarinese per lo Studio del Dolore
www.assdolore.org

WIPHEADERBLUE

WIP World Institute of Pain

European Pain Federation EFIC®
www.europeanpainfederation.eu
The European Pain Federation is a multidisciplinary professional organization in the field of pain science and medicine, made up of the 37 European Chapters of IASP (International Association for the Study of Pain).

SIP - Social Impact of Pain
www.sip-platform.eu/ The Societal Impact of Pain (SIP) is an international platform created in 2010 and aims for raising awareness of the relevance of the impact that pain has on our societies, health and economic systems; exchanging information and sharing best-practices across all member states of the European Union;
developing and fostering European-wide policy strategies & activities for an improved pain care in Europe (Pain Policy).

logo egg header
The Pain Research EFIC-Grünenthal Grant
www.e-g-g.info/grt-egg/50200028.jsp Research Grants for Clinical and Human Experimental Pain research

European Association for Palliative Care
www.eapcnet.eu
The EAPC brings together many voices to forge a vision of excellence in palliative care that meets the needs of patients and their families.

WHO Pain and Palliative Care
whocancerpain.bcg.wisc.edu
Cancer Pain Release is the publication of the World Health Organization global communications program to improve cancer and HIV pain control and palliative care.
  American Pain Foundation
www.painfoundation.org
Sito dell'American Pain Foundation, organizzazione no profit che si occupa dei pazienti con dolore. Nel sito sono consultabili molte informazioni rivolte al paziente.

Pain Treament Topics
pain-topics.org
Sito in lingua inglese ricco di notizie e informazioni. Segnala ricerche e progetti formativi

Pain Research Forum
www.painresearchforum.org
The Pain Research Forum was launched in May 2011 to provide a place for members of the international pain research community to engage in an open exchange of information and ideas.